Mimpi Dreams

Oldřich Kratochvíl

Jak se pozná pokračování? Tato otázka nás bude trápit v případě, že se budeme snažit rozluštit, zda je Mimpi Dreams druhým dílem, nebo zda stojí někde mimo. Pokud vám stačí, že se to stejně jmenuje, je to plošinovka a v hlavní roli je ten stejný roztomilý pejsek, pak Dreams můžete označit za dvojku. Pokud ale máte pocit, žeMimpibyla hlavně hardcore plošinovka… pak tato hra už jako pokračování nevypadá. Do hardcore má totiž dost daleko.

Mimpi Dreams – videorecenze

Pejsek

Mimpi je prostě pejsek. Bílý, s černým čumáčkem. A právě on je tím středobodem celé hry. Nejsou to hádanky, není to prostředí. Je to roztomilý pejsek, který urve všechnu vaši pozornost. A hra se ani nesnaží o nic jiného. Nic jiného vám neslibuje a nic jiného byste neměli čekat. S tím ale může souviset jeden nepatrný problém. Pokud jste hráli „první díl“ a líbil se vám právě pro svou obtížnost, tak tady nepochodíte a budete zklamaní.

Jenže pak je tu ta druhá část hráčů (mnohem větší část), která si hru koupila právě kvůli grafice a možná i pejskovi. A ti ji nikdy nedohráli pro svou obtížnost, čemuž nepomohl ani systém nápověd. Dreams tenhle problém bezpečně řeší – hra je opravdu jednoduchá, všechny rébusy jsou téměř na první pohled zřejmé a drtivá většina překážek je snadno překonatelná. A pokud byste stejně narazili problém, tak nápovědy tentokrát fungují lépe.

Hop a skok

Možná právě proto, že jsem od hry neočekával vůbec žádnou výzvu, tak jsem byl několikrát zaskočen a povedlo se mi i zemřít. Čekal jsem, že mám na vše čas, můžu se zastavit a rozhlížet. Jenže to není vždy pravda. Jsou tu situace, kdy jste třeba zlou rybou hnáni kupředu, na jeden pokus musíte projít úroveň plnou překážek a každá chyba znamená restart. Zase na druhou stranu – záchytné body jsou velmi blízko sebe, takže vás nějaké opakování nebude mrzet.

Je určitě dobře, že hra není jen o pasivním průchodu, ačkoliv vyloženou výzvu nepřináší. Rozhodně ale potěší přepracovaný pohyb a ovládání. To je nyní mnohem přesnější, což se u plošinovky dá brát za ještě větší plus, i když tentokrát taková přesnost není třeba. Zároveň už by se vám nemělo plést co je součástí plošinek a co je jen pozadím, jako tomu bylo dříve. Grafika byla velmi zjednodušena, což jednak pomohlo přehlednosti, ale zároveň to vizuální stránku osvěžilo.

Roztomilost především

A to je tak největší plus, ke kterému se mohu vyjádřit. Grafika je fantastická, ačkoliv pro milovníky temných kobek rozhodně není. Je dětská, míří spíše na ženy, ale když to hře dovolíte, tak učaruje téměř komukoliv. Zároveň musím vyzdvihnout parádní animace. Jsou to většinou drobnosti, ale všechno to čmuchání, očůrávání záchytných bodů a štěkání na příšery vás donutí k úsměvu. S tím souvisí i výborná zvuková stránka.

Novinkou jsou i převleky, které postupně získáváte, a kvůli kterým se vyplatí si zopakovat už hotovou úroveň, akorát v jiném outfitu. Každá kapitola představuje Mimpiho sen, ve kterém musí někomu pomoci – to je asi nějaký superhrdinský komplex. Jednou zachraňuje ztracené princezny, jindy třeba osvobozuje laboratorní myši. Hře nechybí humor a prezentovaná témata jsou skvěle odlehčena, nabízí výborné prostředí pro skákačku a spoustu možností pro další rozšíření, kterého se snad dočkáme, protože vyloženě dlouhá hra není. Protáhnout si ji můžete o snahu sesbírat všechny kosti.

Závěr

Jako tvrďák bych chtěl říci, že mě štve ta triviálnost, že chci zpět hardcore hratelnost. Ale faktem je, že jsem si hru užil právě díky roztomilému pejskovi, hezkým tématům a milé grafice. Vlastně to je plošinovka pro holky a děti, ale na nic jiného si nehraje a já jsem rád, že se autorům povedlo konečně zacílit na své publikum. A pokud máte duši dítěte, nebo slabost pro psy, tak si hru můžete užít rovněž.