Silly Sausage: Doggy Dessert

Oldřich Kratochvíl

Silly Sausage: Doggy Dessert – videorecenze

Před dvěma lety jsme si spolu zahráli povedenou hříčkuSilly Sausage in the Meat Landod Nitrome. Jejich hry jsou vždy trochu retro, hlavně tedy audiovizuálním zpracováním, ale téměř nikdy mě nezklamou. A první díl byl pravděpodobně populární, protože jsme se dočkali pokračování, ve kterém se natahovací jezevčík dostane do úplně nového světa. Stále si také stojím za tím, že 2D hry mají na telefonech své místo a jednoduchá grafika tu není na škodu.

Je libo dort?

Otevřeně říkám, že první díl se mi líbil o něco více. Ne snad proto, že by měl lepší hratelnost nebo nápady, ale může za to jeden naprosto zásadní aspekt. Odehrával se totiž ve světě plném uzenin. Jestli si nějak představuji nebe, je plné létajících párků, tančících slanin a lahodně vyhlížejících steaků. Pokračování se odehrává mezi sladkostmi, což také není špatné (někomu se to možná líbí ještě víc) a zároveň to přináší ještě divočejší barevné kombinace.

Hratelnost se za ty dva roky prakticky nezměnila. Náš pejsek Špagetka se snaží proplétat nebezpečným světem plným překážek. Zajímavé je, že se při tom může natahovat donekonečna, dokud se nepřilepí k nějakému povrchu. Tento základ zůstal od posledně nezměněn. Samozřejmě vás během tohoto pohybu může spousta věcí zranit, ať už jsou to statické překážky, do kterých většinou narazíte sami, nebo zákeřnější pohybující se předměty, které si najdou vás.

Něco nového?

Vyjma změněného prostředí nás v tuto chvíli zajímají nové mechaniky. A i když se řada původních znatelně hned od začátku opakuje, na nové prvky rovněž narazíte. Za zmínku stojí třeba sladká barevná hmota, kterou se můžete prokousávat. Podle jejího výrazu určíte, zda je agresivní nebo ne. A pokud ano, po chvíli se musíte stáhnout a vyčkat, jinak na vás zaútočí. Vzniká tak ale zajímavý prvek, kdy si vlastně podobu plošinek „vykoušete“ sami.

Zmíním ještě třeba výbušné třešně na dortu, kterými si uvolňujete cestu vpřed a zbavujete se překážek. Novinkou jsou rovněž speciální úrovně, které mají vyzkoušet vaši zručnost. Zpravidla představují složitá bludiště, kde zásadní roli hrají postřeh, okamžité reakce, zručnost a rychlost. A s největší pravděpodobností ani tu nejjednodušší výzvu nesplníte na první pokus. Odměnou vám jsou dobroty pro vašeho pejska.

Přežijete reklamu?

Nemám tušení, jestli Nitrome na mobilních hrách vůbec vydělává, ale jejich obchodní model se mi ve výsledku líbí. Čas od času na vás vyskočí reklama a to je vlastně vše. Základem jsou ovšem záchytné body, které potkáte mezi jednotlivými překážkami. Během hraní pak sbíráte diamanty, za které si vlastně kupujete úložné pozice. Pokud čas od času některý záchytný bod vynecháte, nasbírané body vám budou bez problému stačit.

Občas to může znamenat, že si budete muset zopakovat již hotovou úroveň, pokud zemřete, ale zase tím výrazně ušetříte a koupíte záchytný bod až za nějakou obtížnější překážkou. Druhou možností je zhlédnout reklamu. Kombinací těchto dvou přístupů nedostatkem diamantů trpět rozhodně nebudete. Odemčení úrovně s výzvou také stojí jedno zhlédnutí reklamy, což opět není špatná nabídka. Ve výsledku mi tak především vadilo ovládání, které se od minula vůbec nezměnilo a u kterého mám stále pocit, že místy nereaguje úplně přesně a spolehlivě.

Závěr

Reinkarnace povedeného titulu s několika novými nápady dává smysl, i když základ je stále stejný a prvků se opakuje možná trochu více, než by mělo. Stále je to však dobrá hra, která by si akorát zasloužila přesnější ovládání. Nový kabát jí však sluší, i když na první pohled působí známě a svého vydavatele nezapře. Nekazí to ani celkem povedený free-to-play model. Jestli máte rádi sladké, postřehové hry a humorné psy, neváhejte ani minutu.